Pausefisk. This Is Not Goodbye.

2014-11-08 17.15.55 2014-11-08 17.16.05

Jeg var i bursdagsselskap for en femåring i dag. Selskapet var i en barnehage og mens de små spiste kake og is hengte jeg rundt i bokhyllene. Der fant jeg historien om Babar og den husker jeg fra da jeg var lita. Utgaven som lå der var ganske slitt, kom ut på midten av 80-tallet faktisk. Jeg husker veldig godt den grønne dressen, det er så herlig med slike minner. Samtidig var det litt leit å se mangelen på nyere litteratur, jeg håper de billedbøkene lå et annet sted.

Det er nettopp historier som dette som gjør bloggingen gøy. Små historier om vidunderlige bøker, innlegg om fine omslag og ikke minst – å skrive om leseopplevelser, alt dette har jeg likt å formidle. Og dere har lest. Takk!

Jeg liker å lese og jeg liker å skrive. Jeg elsker å lese og jeg elsker å skrive om mine leseopplevelser. Nå har jeg blogget siden julen 2008 kun med en kort pause. Det er ganske mange blogginnlegg og ganske mange bøker omtalt!

Som blogger bestemmer jeg selv frekvensen, jeg bestemmer selv når jeg vil publisere. Nå er jeg ikke lenger fornøyd med hverken frekvensen eller hva jeg skriver (om). Energien er ikke der, jeg synes ikke jeg klarer å formidle det jeg vil si. Uten energi blir ikke bloggen den jeg vil den skal være.

Jeg har ved en tidligere anledning sagt ha det bra i en slags febertilstand,da var jeg tilbake etter kun en måned. Klok av skade sier jeg på på gjensyn denne gang.

8 tanker på “Pausefisk. This Is Not Goodbye.

  1. Så artig at du skulle skrive om dette akkurat i dag. Jeg gikk på torsdag i gang med å oppgradere biblioteket vi har i barnehagen. Vi har hyllemeter på hyllemeter med gamle bøker, som den 20 år gamle barnehagen har arvet av en enda eldre barnehage. Nye bøker har vi, men de drukner, og biblioteket vårt er så fullt at det blir kaos med en gang. Nå går 3 banankasser med gamle bøker til Fretex mens to går i bosset. jeg har innført en del nytt de siste årene, og fått opp lesegleden til barn og voksne. Nå må vi bla i lommeboken og supplere med nye titler. Tror dette er et kjent problem i mange eldre barnehager. Mange har et retrosyn på de gamle bøkene, uten at de tenker om de passer til barna i dag. Det burde si oss masse at vi faktisk ikke leser dem, og da har de ingenting i hyllen å gjøre.

  2. Noen ganger kan det være godt med en pause 🙂 Nyt din og jeg gleder meg til du kommer tilbake, for bloggen din er kjempefin og jeg har fulgt den lenge 🙂

Kommentarer?