Bekjennelser – august 2013

September! Kanskje min favorittmåned? Eller det ja, dette er den beste tiden på året. August er over, jeg fordriver dagene med å prøve å pakke ut noen av de mange bokeskene våre. Akkurat det tar tid, men jeg koser meg. Finner stadig bøker jeg har glemt *kremt’ og leselisten blir stadig lengre.

På bokfronten ble nok august likevel preget av at jeg fikk min egen Kindle Paperwhite. Jeg skal skrive en egen omtale om lesebrettet, men la meg bare si, jeg tror jeg er forelsket. Den er liten, lett, enkel å bruke, og åååhh, har ikke Amason gjort det enkelt for sine kunder med sitt 1-Clickfunksjon….

Kjøpte bøker
Eleanor & Park av Rainbow Rowell (e-bok)
Death at Victoria Dock (e-bok) (Phryne Fisher #4) av Kerry Greenwood

Mottatte bøker
Til døden skiller oss ad av Ingrid Elfberg (leseeksemplar)
Antikvitetshandleren i Charleston av Beth Hoffman (leseeksemplar)
Midnatt i Peking av Paul French (leseeksemplar)
Hildring av Hulda Garborg (gave)
Dagbøker i stein av Carol Shields (gave)

Jeg trodde egentlig jeg hadde skaffet meg mange bøker i august, men når jeg ser listen her så ser det jo nesten stusslig ut! Jeg er glad bokhøsten har startet, jeg har en liste der med bøker jeg gjerne skulle ha hatt i hus. Mange favoritter som utgir bøker nå i høst, jeg nevner Herbjørg Wassmo, Helga Flatland, Vidar Sundstøl og Roy Jacobsen.

Noen bøker til barna har det blitt denne måneden også. Jeg har hatt en liten liste med bøker jeg har vært på utkikk etter og da Ark hadde sin 50 % på alt kampanje så slo jeg til.

2013-09-05 13.58.36Pippi har endelig kommet i hus, det har også boken Tenk om som jeg skrev om tidligere i år. I tillegg så må jo vi være den eneste familien som ikke har hatt en eller annen utgave av Den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans. Jeg sier det bare, det finnes så utrolig mange digge barnebøker!

4 thoughts on “Bekjennelser – august 2013

  1. Det er så koselig med barnebøker. Akkurat nå har hatt en liten treåring på fanget og lest for han. Det varierer mellom kaptein Sabeltann og Drømmehagen, så spennet er stort!

    • Stort sprang ja. Drømmehagenbøkene var de første bøkene som ble populære her i huset, nå er ikke treåringe så interessert lenger, men tipper det blir en runde til med den når han minste blir litt større.

  2. Når du sier – din egen paperwhite – betyr det at du hadde en på deling før, eller at du hadde en vanlig egen, men at paperwhite er så mye bedre? Hvis svaret er paperwhite gruser alle andre utgaver vil jeg ikke vite det, lyv. For øvrig har du jo vært riktig flink, både på kjøpe og lesefronten!

    • Jeg lyver så dårlig… Altså, den Kindlen som min samboer har er en av de første (andre genereasjon), har vært i hus i fire år. Den har jeg brukt, men jeg aldri egentlig likt den helt. Jeg har sett på noen andre og har egentlig hatt et tilbud om Kindle til jul/bursdag i mange år, men jeg har aldri funnet en jeg likte. Bortsett fra da jeg en vinterdag nå i år satt ved siden av en herre med Paperwhite på trikken. Det var nesten som jeg rappa den:-)

Kommentarer?

