Bekjennelser – juli 2013

Vi er allerede langt uti august og det er på tide å fortelle hva som ble med meg hjem i juli. Juli ble en liten berikelse på bokhyllefronten, først og fremst etter to turer til Bislett Bok. Men først og fremst var juli preget av flytting, det har derfor ikke blitt så mye lesing på meg så jeg gleder meg til roligere kvelder i ukene fremover!

Kjøpte bøker
Smertehimmel av Asle Skredderberget
Morels oppfinnelser av Adolfo Bioy Casares
Hvordan ser et liv ut hvis det ikke har nok kjærlighet? av Maria Zennström
Syk pike av Espen Holm
En tigermammas kampsang av Amy Chua
Ho som reiser med tomt glas av Alejandra Pizarnik (dikt)
Samlede dikt av Kolbein Falkeid

Bøker mottatt
Ingen!

To nye diktsamlinger, en av disse er i serien som Cappelen hadde på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 00-tallet som heter Stemmens kontinent. Jeg har lest tre bøker fra denne serien tidligere, fra forlaget sin side er den beskrevet som «ein serie med internasjonale kvinnelge lyrikarer frå det 20.århundret». Denne gangen er det argentinske Pizarnik som står for tur. En liten smakebit….

Å NEMNE DEG
Ikkje diktet om at du ikkje er her,
berre ei teikning, ein sprekk i en mur,
noko i vinden, ein bitter smak.

Kolbein Falkeid var et selvsagt valg med tanke på hvor jeg har flyttet, jeg gleder meg til å lese noe av han. Jeg har holdt på med Hvordan ser et liv ut hvis man ikke har nok kjærlighet? av Maria Zennström ganske lenge nå, men har lest litt andre ting inni mellom. Nå har jeg kommet såpass godt i gang med boka og kommet inn i en veldig god leseflyt. Den vekker mange tanker hos meg, Zennström er så utrolig tilstede i det hun skriver om og det blir nesten fysisk vondt til tider.

Bokhøsten står får tur og jeg er ganske sikker på at det kommer til å fylles på utover høsten også. Neste uke får jeg også min egen Kindle, en Paperwhite er på vei til meg i anledning at nok et år er gått. Jeg gleder meg, men jeg tror nok jeg likevel kommer til å fylle på med fysiske bøker…

Forsatt lesehelg!

8 thoughts on “Bekjennelser – juli 2013

  1. Det har vel ikke kommet flere papirbøker inn i huset enn etter Kindle’n ble tatt i bruk… Kindle’n skjøt fart i leselysten min, så nå er det halvt om halvt Kindle og papir sånn ca.. Jeg som vanligvis har lest ei bok om gangen leser nå to. Ei som alltid ligger på nattbordet, og ei på Kindle’n som er med meg overalt. Jatakk begge deler! Gratulerer med nytt lesebrett – og nytt sted å bo 🙂

  2. Godt å høre at du er godt plassert i nytt hus, med ny kindle på vei. Tips til innkjøp – Meg Wolitzer, jeg er nå igang med min tredje. Carol Shields er forøvrig notert.

    • Takk for tips:-) Jeg har ikke fått handlet noe, skal surfe litt etterpå nå. Veldig fornøyd med brukergrensesnittet i alle fall, det var enkelt å forstå, minimalt å sette seg inn i, slikt liker jeg:-)

Kommentarer?

