Tid for Mammut!

Mandag denne uken.

Jeg tekster min bedre halvdel.

Jeg: Mammutkatalogen!!!
Han: Sukk 🙂
Jeg: Jeg skal bare ha en da… Men det er en del fremtidige investeringer til lille frøken Hysj der da.
Han: Ha ha, det er del vel 🙂

Litt senere på kvelden etter at jeg hadde kikket grundigere gjennom katalogen. Jeg kremter.
– Jeg må muligens endre litt på tallene fra tidligere i dag.

Mammutsalget kommer hver vinter – og hvert år tenker jeg at jeg egentlig ikke skal ha noe. Så begynner jeg å bla i katalogen og så blir listen uendelig lang. Så kutter jeg den i to og ender opp med å være fornøyd. I år hjelper det ikke at katalogen er freshere enn tidligere – og mer lesevennlig.

Om du skal på Mammut – her er mine tips:første spørsmål

Samtidig ser jeg at mange av mine favoritter innen krimsjangeren er med, blant annet Colin Dexter, Jussi Adler-Olsen og Arnaldur Indridason. Mange av disse kan anbefales – men vær obs på at mange av de er bøker midt i en serie.

Hva jeg skal kjøpe etter at revurderingen? Jeg har enda ikke bestemt meg. Jeg må bare se gjennom katalogen en gang til…

For flere tips – se her!

10 thoughts on “Tid for Mammut!

  1. Har rett og slett bestemt meg for å IKKE kjøpe en eneste bok på Mammut i år! Flere grunner, hovedsakelig at jeg ikke har mer plass for bøker! Fikk utvidet bokhyllene mine denne uka, og når alle bøker som lå spredd rundt i huset + oppå andre bøker i hylla ble lagt inn i de nye var det fullt! Sukk.

  2. Jeg skal gjøre alt jeg kan for ikke å handle mer enn faktabøkene jeg alt har bestilt. Øverst på min liste står historieverket Norvegr. Det var såpass mye satt ned, og noe jeg har bruk for i arbeidet, at jeg måtte forhåndsbestille.

  3. Kate Morton har jeg enda ikke lest noe av, Den glemte hagen står urørt i bokhylla. Kanskje vårens prosjekt?

    Har ikke tittet på Mammut-utsalget, og skal se om jeg kan stå over fristelsen også. 🙂 Bokhylla (den smale vi har) er full, og gjennom blogger og biblioteket får jeg så mange tips at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få tid til å lese de bøkene som «popper opp». Heldigvis vinterferie i neste uke og fri! Ingeborg:)

    • En lesende vinterferie høres veldig bra ut:-) Ja, det er mange fristelser! Jeg prøver å være litt bevisst på hvilke bøker jeg samler på og hva jeg kan låne på biblioteket. Men det er så enkelt å la seg bli fristet!

  4. Gleder meg! Skal shoppe, men ikke ta helt av i år. Har da bestemt meg helt sikkert for to bøker jeg skal kjøpe og den ene er ikke til meg en gang. Skal da se hva lommeboken tillater også:) Håper det blir en eller to ekstra bøker itillegg, men har ikke bestemt meg ennå for hvilke:) Elsker da å bla i oversiktene:) Mange gode tips du kommer med, liker David Nicholls bøkene:)

  5. Oh my dear stars, my translator in the browser is working finally! 🙂 Cheers! I can regularly read your blog now!! I feel a bit ‘dense’, what is Mammoth!? Is it available to those in the States!? I’m a bit lost!? I recently re-discovered Better World Books + the Book Depository as they both offer ‘free shipping’ worldwide, and I am loving Powells(!), but… Mammoth!? Do you have to get the catalog by postal mail!? Could you help your friend, out?! She’s confused! 🙂

    • Mammut is a book giant sale in Norway every february – with almost all bookshops participanting. Quite an event here in Norway, mostly books in Norwegian and translated into norwegian there. I also uses Better World Books and the Books Depository, they are awesome:-)

Kommentarer?

