Valgets kvaler – på reisefot

Jeg er innom og sier hei.

Jeg er på reisefot og pakker kofferten. Igjen. I helga var det Vestlandet og familie, men i en uke fremover er det kun jobb og jobb. Først til Malmø også til Tromsø.

Jeg pakker kjoler og sko, men det er når jeg kommer til bøker at problemet dukker opp. Hvor mange bøker trenger man egentlig når man er på reisefot?

Dessverre er det ingen av disse stedene jeg skal. Men en bokhandel eller to skal jeg nok klare å finne….

I helga reiste jeg med kun to bøker med meg. Det var for lite. Planen var å plukke opp litt lesestoff enten på Gardemoen eller i Haugesund, men det ble ikke slik. Jeg gikk aldri tom, men jeg kunne ha gjort det. Jeg får nesten litt vondt i magen av å tenke på det.

Jeg skjønner at mange har lyst til å si at svaret er Kindle. Jeg tror nok den blir hjemme denne gangen. Jeg har lyst å ta med noe norsk og kanskje en Morseroman til. Og kanskje Mysteries of Udolpho som jeg skal lese i november, og kanskje mursteinen Wolf Hall som jeg lenge har tenkt på å lese. Nei ,den er kanskje litt tjukk å dra på så, jeg kan heller ta med to mindre bøker i stedet. Jeg har en biografi Pankhurstfamilien som har godgjort seg i bokhylla ei stund og kanskje en roman av Amalie Skram i tillegg?

Hm… Jeg må tenke litt på dette kjenner jeg….

2 thoughts on “Valgets kvaler – på reisefot

Kommentarer?

